torsdag 25. februar 2010

Jeg er langt fra kjerring!

Jeg ble bedt om å ta kjerringtesten av Tenkerbell og her er mine svar:

Du bruker mer penger i uka enn i helgene
Det gjør jeg, går mye penger til mat og er lei av byturer !

Du har duk og blomsterpotte på TV-en
Nei, har flatskjerm. Og om jeg hadde hatt plass, så ville det ikke vært slikt utstyr der heller.

Du rydder jevnlig i dypfryseren
Nei, det trengs ikke da jeg har full kontroll på hva som er der.

Du hører på Nitimen
Nope.

Du synes det kunne vært gøy å prøve “en sånn hurtigvin”
Nei ellers takk. Er ingen vinkjenner, men har vel snappet opp at de beste vinene har ligget litt.

Du vet hva du skal ha til middag på søndag allerede på onsdag
Nei, synes det er et helvete å finne ut hva man skal spise til middag HVER dag…

Du synes fersk gjær er bedre enn tørr gjær
Sjelden jeg bruker gjær, når jeg tenker meg om. Bruker tørrgjær.

Du synes middag kl 19.00 er sent
Nei, middag kl 21.30, som er vanlig hjemme hos oss, DET er sent.

Du har fem kasser med julepynt
Nei, jeg har 6 kasser :)

Du kjøper julepynt på salg i januar
Ikke hvert år, men har gjort det ja!

Du snakker heller med kvinner på fest
Det spørs jo helt på hvem som er der det da…

Du blir lykkelig over en ny kjele
Ikke akkurat.

Du lager pudding eller grateng av alle middagsrester.
Sjeldent. Det jeg skal ha av puddinger skal være dessert.

Du spiser Kongen av Danmark eller Honningkamfer.
Nei.

Du spiser alltid rekecocktail til forrett.
Det pleier å finnes andre ting på menyen som roper høyere…

Du synes det er festlig med fiskekabaret.
Fytti rakkeren!

Du begynner å bruke de broderte dukene som du har fått av svigermor.
Har ingen broderte duker, verken selvsydd, selv-innkjøpt eller gaver fra svigermor.

Du har ferdiglagede middager med på påskeferie.
Nei, de to siste påske”feriene” mine, var det flytende alkoholisert føde det gikk i- og en og annen lunka bakt potet på nattestid.

Du synes dronning Sonja har mange artige hatter.
Ikke akkurat.

Du går med lysebrune nylonstrømper til skjørt.
Jeg pleier å gå for sun-tanned, da jeg som oftest er litt gylden i huden.

Du har tellekant på trusene.
Nei, hadde det før- sammen med andre tvangstanker jeg slet med.

Du har brettede plastposer i vesken i tilfelle du skal handle noe.
Nei, men jeg har miljøvennlige stoffposer til dagligvarehandlinga.

Du sjekker kølappen på polet hver gang det plinger.
Vi har heldigvis selvbetjeningspol, så – nei.

Du tar bilde av din praktfulle balkongkasse og viser det fram på jobben.
Nei, jeg tar bilde av den og viser til mamma.

Du synes det er for sent å gå på nier’n på kino.
Nei det er fint.

Du får såpe i julegave.
Pleier ikke det.

Du plukker bort støv og hår fra andres klær uten baktanker.
Alltid.

Du bruker samme tepose to ganger.
Nei.

Du har med pute når du skal kjøre langt i bil.
Jeg kjører sjeldent langt med bil. Man har da folk til sånt! Forresten er jeg så lang at jeg hadde skalla i taket i bilen om jeg hadde sitti på pute.

Du melder deg inn i bokklubben bare for å få kaffeserviset.
Jeg har bare vært med i Pennyklubben da jeg var liten og svært hesteinteressert, og jeg likte bøkene best selv om det var utrolig mange fine gadgets med i pakkene!

Du har våtservietter i bilen.
Jeg har vanlige servietter. Kjekt hvis man må snyte seg.

Du soler deg i vanlig BH.
Nei, bikini er fint.

Du danser swing til all slags musikk.
Kjøresving? Jeg danser bare swing med en jeg kjenner, og han treffer jeg i gjennomsnitt 4 ganger pr år og det blir ikke mye akkurat.

Du svømmer som en hund for ikke å bli våt i håret.
Nei, jeg liker klor-grønt hår jeg.

Du kjøper “gode” sko.
Jeg er svært kresen på sko. Blir det av å jobbe i skobutikk. Jeg tror uten unntak mine sko er gode OG fine.

Du har paraply i håndvesken.
Aldri. Blir alltid våt som ei katte.

Du tar selv initiativ til slektsstevne.
ALDRI!

Du tar vare på tomme rømmebokser og syltetøyglass.
Nei, jeg skylder begge deler og legger rømmeboksen i plastsekken og syltetøyglasset i glass og metall esken. *Klapp på skulderen*

Du bruker sukkerbit til kaffen.
Eeeeh, nei.

Du serverer fyrstekake, rullekake, smurt lefse eller smultringer når du inviterer til kaffeselskap.
Nei, men serverer muffins og sjokoladekake eller suksessterte. Nam!

JØSS. Jeg har følt meg som en kjerring i flere år nå, men jeg ser det er et overtall av NEI her..
Jaja, bare feil spørsmål kanskje? Hvor er spørsmålene som " Du er 26 år og bruker 5 timer på å lage en fransk gryterett, drar sjeldent på byen og synes at de som maser om å dra på byen er slitsomme, har lumbago, legger kabal og spiller freecell på pcen, er på pensjonisttreff/svømming kl halv sju om morgenen flere ganger i uka, synes oftere og oftere at musikken står på altfor høyt?"

Flaks!

2 kommentarer: