mandag 22. februar 2010

Helgen som ladet opp batteriene...


Lillepus


Kåre


Lotus


Jeg har hatt noen strålende dager i Stavern hjemme hos min mor, stefar
og lillesøster. Fredagen dro jeg hjem og pakka og venta på Trikker'n
(kjæresten min altså) kosa litt med Lillepus som vi skulle reise fra.
Hu fikk to fulle skåler med mat og to med vann. Med det været vi
hadde var det godt hu ikke var ute, da hadde a vel frysi i hjel.

Så bar det i vei til Stavern! Masse trafikk og litt omkjøring skulle
til før vi blåste inn døra hjemme- og en overekstatisk liten Lotus
pep og gvinte og var meget glad for å se oss. Han er så skjønn...
Kåre var også glad for at vi kom, det er katta jeg fikk da jeg gikk
på ungdomsskolen. Trikker'n satte i gang med å jobbe, da det var
grunnlaget for besøket, og jeg satt meg i sofaen og skravla med mor.
Vi snakka jobb, for vi er meglere begge to. Alltid moro tema det, vi
skryter av oss sjøl og er oppgitte når det går dårlig. Fint og
alltid ha en som skjønner hva du snakker om som i tillegg er på din
side når du trenger det!

Etter en god del timer var det mat- reker med saltbrød, loff og aioli
fra Fangst i Stavern(himmelsk)! Vi satt og spiste og drakk hvitvin
leeenge, skravla og kosa vårs, som vi sier i Stavern!

Dagen etter dro Trikker'n for å jobbe i Sandefjord så vi tok det slow
om formiddagen, spiste frokost og dro en tur til byen i snøkaoset.
Stakk innom polet og butikken og dro hjem til sofaen igjen. Kvelden
kom og da var det taco-tid. Ble rolig kveld med litt rødvin og i seng
etter skuffende langrennsprestasjoner for Norges del...

Søndag og sol, ikke værst:) Søster’n og jeg kledde på oss etter
frokost og tok med Lotus for å gå en tur. Fytti inni helvete så
grisekaldt! Ble ikke lengre tur enn en runde i Stavern sentrum og
tilbake igjen. Da måtte vi bære Lotus som fikk kramper i beina av
kulda. Han hadde store isklumper mellom potene- Dakar liten. Lille
Lotus synes det var veldig moro med snøen da, løp rundt og rulla seg
rundt og gravde så snøen spruta. Etter et slikt et kaldt eventyr er
det jammen godt å komme inn igjen. Det ble skikkelig god middag,
bankekjøtt i brun saus med poteter, gulrøtter og blomkål. Det var
det mange år siden jeg hadde spist- helt nydelig:) Trikker'n og jeg
dro oss hjemover i kveldinga og rett hjem for å tømme den store
gårdsplassen for ekstremt mye snø. Det er godt vi har snøfreser:)
det var helga mi, og jeg startet uka med 1000 meter svømming før jobb
i dag. Nydelig.
Quiz i kveld! Tvi tvi:)
SS

3 kommentarer:

  1. Søte Lotus!!!! Kan ikke du låne han til Tønsberg en helg?

    SvarSlett
  2. hva med Lillepus? Hu blir jo redd for bikkjer ute i gata når hu titter ut på dem gjennom vinduet... hehe

    SvarSlett
  3. Lillepus kan jo bare gjøre som hun pleier når hun har besøk; legge seg under sofaen eller i senga? Hæ????

    SvarSlett