søndag 7. februar 2010

Blogge, jeg?

hmmm.... Skal jeg blogge? Jeg lagde meg en profil slik at jeg slapp å kommentere anonymt på min kjære venn Tenkerbells blogg, noe jeg synes er meget artig å drive med- lese og kommentere altså.. Det jeg tenker er at jeg kanskje ikke har så mye å komme med, eller det vet jeg jo at jeg har, men skal jeg publisere alt det rare jeg skravler om og tenker på i løpet av dagen blir det ikke tid til mye annet. Jeg gjør et forsøk!

Jeg vil nå ytre det jeg mener om folk som stjeler. Og med det mener jeg den personen som fant det for godt å stjele ytterjakka mi på et utested i natt! Hvis du leser dette (veldig lite sannsynlig) så bør du skamme deg. Er du klar over hvor kaldt det var i taxikøen i natt i kjole og en tynn cardigan?? Nei, det er du vel ikke klar over i og med at du hadde på deg min jakke!! Den gode varme ullkåpa mi.. Det mest irriterende med at jeg mangler en stykk vinterkåpe er at jeg må fram med nål og tråd og sy på knapper, fordi at begge de to andre vinterjakkene som er pene nok til å ha på jobb mangler en knapp hver... HAT... og ikke nok med det, den ene er kort og den andre er tynnere, så jeg må enten fryse på rumpa eller hele kroppen. Men nok om det, vil uansett takke en hyggelig mann i taxikøen som var så grei å dele litt av jakka si med meg, det var fortsatt grøssent, men det hjalp jo vakent mye da :)

Jeg vil også fortelle hvorfor bloggen heter SassyStandup på nye eventyr. Altså, navnet SassyStandup er det Tenkerbell som har funnet på. Tenkerbell og jeg har gått på skole sammen, og vi likte ikke hverandre i det hele tatt. Vi klarte faktisk å unngå hverandre helt fint i tre hele år, og så begynte vi å jobbe da som man pleier å gjøre etter endt utdanning. Vi klarte fint å unngå hverandre i to år til, så kom finanskrisa og tok knekken på dette fine opplegget. Jeg mistet jobben og måtte søke på andre jobber, og da jeg hørte at Tenkerbell slutta på jobben sin søkte jeg der da og fikk jobben! Såre fornøyd med det var jeg på opplæring i noen dager, dette var da en måned før jeg skulle begynne ordentlig, så kommer Tenkerbell inn i lokalet og det viser seg at hun skulle begynne der igjen. Damn it, tenkte jeg, ingenting å gjøre med det, må bare gjøre det beste ut av situasjonen. Det gikk ca halvannen måned med jobbing side om side, med minimalt av kommunikasjon da vi skulle på lønningspils. Denne lønningspilsen tror jeg aldri jeg kommer til å glemme, et stykke ned i rosevinsflaska hadde Tenkerbell og SassyStandup litt å si til hverandre. Det var type kommentarer som "herregud, jeg har aldri likt deg" og "Nei, jeg har aldri likt deg heller". Og så lo vi kjempehøyt. Siden det har vi vært venner.

Så sånn er det.

Navnet Sassy Standup kommer av at Tenkerbell ikke har tv og at jeg har ikke mindre enn fem (man bør ha tv når man ligger i badekaret, er på kjøkkenet eller ligger i senga) Jeg er glad i å se på tv, og siden tv opptar mye av min tid og jeg har ganske god hukommelse, gjenforteller jeg film, tv-serier og reklame for Tenkerbell. Tenkerbell får "se" tv gjennom meg, da pleier hun å le veldig høyt og si "Faaaabelaktig". Hun sier forøvrig at tv gjennom meg er bedre enn vanlig tv, men det vet jeg ikke helt om jeg tror på... Så hun synes vel at Sassy Standup passet på meg da - underholdning på to lange bein! Hun kalte meg Frøken Veske først, og det er fordi jeg har så ryddig håndveske. Jeg hater rotete vesker, så jeg har alle smådelene som lipgloss, tyggis, handsfree, vitaminer, antibakteriell-håndgele, tamponger og lignende i gjennomsiktig zip-bag. Da ser man innholdet uten å rote til veska. Fint system mener nå jeg. Sjefen min sier "Du er gærn du" så ler hun og spør om kan ta med meg hjem for å lage orden i rotet hennes.

Forresten så jobber ikke Tenkerbell og jeg sammen lenger. Men vi møtes i ingenmannsland hver dag for litt luft. Vi har kontor rett ovenfor hverandre, så jeg dro ikke så langt da jeg forlot Tenkerbell til fordel for en annen jobb. Det er fint i ingenmannsland.

Takk til finanskrisa som gjorde at jeg og Tenkerbell ble venner. Og takk til Tenkerbell for at hun skriver så morsom blogg at jeg vil prøve å skrive blogg også :)

1 kommentar:

  1. Fabelaktig!!!!

    Dette blir bra og jeg ler godt her jeg sitter:)
    For øvrig sender jeg også en liten takk til finanskrisen:)

    SvarSlett